Probabil, nu te surprinde faptul ca majoritatea romanilor nu consuma suficiente fructe si legume.

Este recomandat ca fiecare persoană să mănânce patru cupe și jumătate, sau nouă porții, de fructe si legume în fiecare zi. Mulți oameni găsesc acest lucru greu de gestionat, dar cu un pic de creativitate este posibil!

De ce produse ai nevoie?

Ce poate face o dieta bogata in produse pentru tine?

Pe lângă faptul că este o parte delicioasa la mese, fructele si legumele au beneficii uimitoare in sănătate.

Oamenii care mănâncă o varietate de fructe si legume, in general, au o incidență mai scăzută a bolilor cronice, cum ar fi bolile de inima, diabet, accident vascular cerebral, si anumite tipuri de cancer.

Fructele si legumele ofera o varietate spectaculoasa de arome, texturi, și de nutrienti. Iată câteva sfaturi pentru a vă ajuta la maximizarea beneficiilor pentru sanatate:

• Alege un curcubeu de produse. Fructele și legumele colorate contin mai multe substante nutritive, comparativ cu cele mai deschise la culoare. Un exemplu ar fi spanacul de culoare închisă ca o alternativă sănătoasă la salata iceberg. Produsele viu colorate cum ar fi roșiile, morcovii, grapefruitul roz, mango și guava sunt o sursă bună de carotenoizi, care pot ajuta la prevenirea bolilor de inima.

• Fereste-te de alimentele pre-ambalate “sănătoase”. Un studiu recent a descoperit ca multe alimente pre-ambalate care promoveaza includerea de fructe și legume, conțin o mulțime de sare in plus si nu au foarte multe fibre. Pentru a evita acest lucru, prepara mâncarea asa cum doresti – stii exact ce mănânci. Încercă să pui o cantitate redusă de sare în rețete, și foloseste ierburi și condimente pentru aroma alimentelor.

• Produsele in stare proaspătă sunt cele mai bune. Produsele proaspete sunt cele mai sanatoase din punctul de vedere al vitaminelor și nutrienților. În afara sezonului, fructele și legumele congelate sunt si ele o alegere destul de buna. Acestea sunt, de obicei recoltate când sunt coapte și congelate imediat, pentru a nu-și pierde foarte multi nutrienti în timpul prelucrării. Legumele conservate, deși încă sănătoase, ar trebui să fie ultima alegere, deoarece multe dintre vitaminele C si B sunt distruse în procesul de gătire.

• Acorda atenție la pregătire. Vei obtine cele mai bune beneficii din fructele si legumele dvs. daca le consumati crude. Daca le gatesti, alegeti aburul, mai degrabă, decât fierberea, astfel încât să nu se piardă vitaminele in timpul prepararii. Reutilizeaza apa de gătit din legume pentru ca se rețin unele dintre vitaminele care au fost pierdute.

 

Sfaturi rapide pentru a manca mai multe produse

Încerca aceste idei din meniu pentru a crește consumul de fructe și legume:

• Orneaza  cerealele din micul dejun cubanane tăiate, căpșuni proaspete sau afine.
• Amesteca unele fructe proaspete, iaurt si miere pentru a face un smoothie delicios la micul dejun.
• Adauga legume, cum ar fi spanacul, ciupercile, ardeii in timpul prepararii omletei.
• O bucată de fructe proaspete, la masa de prânz sau ca si gustari.
• Adauga o salata verde la masa de seară. Adaosurile simple cum ar fi ardeii galbeni, rosiile, sau avocado-ul sunt perfecte.
• Legumele ca si topping pentru pizza sau paste.
• Păstreaza unele fructe uscate la îndemână ca o gustare bogată în energie.

Există mai multe modalități de a adăuga fructe și legume în dieta.

Începe prin adăugarea de câteva fructe și legume în fiecare zi – acestea devin parte din rutina.

Înainte să-ti dai seama, vei fi pe drumul cel bun spre o dieta sanatoasa.