Beneficiile vitaminei C, au fost descoperite accidental in timpul unei epidemii de scorbut acum sute de ani în urmă, in Europa. Astăzi, alimentele si fructele bogate in vitamina C sunt promovate cu regularitate pentru capacitatea lor de a ajuta la vindecarea multor boli, de la raceala comuna pana la depresie.

Dar cercetarile sugerează că scorbutul este în continuare singura boala cauzată de lipsa suficienta de vitamina C.

Este o deficiență care este rar văzută în lumea occidentală, dar in urma cu 200 de ani în urmă a cauzat probleme serioase de sanatate.

Vitamina C este benefica pentru starea generala buna de sanatate, in special in vindecarea ranilor si oferind o sursa de antioxidanti.Există studii care sustin că, atunci când este luata în cantități recomandate, servește la menținerea pielii sănătoase și a dinților.

A fost, de asemenea, legata de o mai bună sanatate a creierului si a ochilor.

Care alimente au cel mai mare nivel de vitamina C?

Consumul de alimente bogate în vitamina C, este considerant cel mai bun mod de a obține suficient “C” in dieta, și există mai multe alimente pentru a alege.

Oamenii ar trebui să înceapă întotdeauna cu o dieta de fructe si legume si alte alimente bogate in vitamina C .

Sunt sugerate urmatoarele alimente care contin vitamina C, precum flavonoidele si bioflavonoizii .

Legume bogate in vitamina C:

  • Ardeiul iute rosu si verde
  • Guava
  • Ardeiul gras
  • Pătrunjelul și cimbrul
  • Legume cu frunze verzi inchise, cum ar fi cresonul de grădină, varza, mustarul, varza de Bruxelles, conopida, broccoli

Fructe bogate in vitamina C:

  • Fructele kiwi
  • Papaya
  • Clementinele
  • Portocalele și căpșunile

Ceea ce trebuie sa stii despre DZR pentru vitamina C

Doza zilnică recomandată (DZR) pentru vitamina C variază în funcție de vârstă, de asemenea, se ia în considerare sexul, și dacă cineva alăptează sau este fumător, de exemplu. Sugarii, atât băieții cât și fetele, ar trebui să se ridice la 40 mg de vitamina C pe zi, de la naștere până varsta de 6 luni . Pentru celelalte persoane, 90 mg este recomandarea de zi cu zi pentru bărbați și 75 mg este doza zilnica recomandata pentru femei. Fumătorii ar trebui sa consume cu 35 la suta mai mult.

Doza zilnica recomandata este in funcție de sănătatea ta și de conditiile existente.

DZR de vitamina C reprezintă cantitatea minimă pentru a preveni deficitul de boală și nu a fost niciodată menita să fie valoarea “ideală” pentru fiecare individ. De aceea, pentru prevenirea și pentru tratamentul diferitelor boli, consumul de alimente bogate in vitamina C, nu ofera adesea nici pe departe valori ideale.

Vitamina C pentru afectiunile specifice        

Varsta,  boala, exercitiile fizice, stresul, somnul, alcoolul si diversele alte stilul de viata, toate joaca un rol in cantitatea de vitamina C de care este nevoie.

Vitamina C este un compus vital necesar în cantități diferite pentru aproape orice afectiune, inclusiv, dar fără a se limita la:

  • Boli autoimune, cum ar fi scleroza multipla, tiroidita Hashimoto, lupus, artrita reumatoidă și sindromul Sjogren
  • Diferite tipuri de cancer
  • Astm
  • Dermatita
  • Probleme gastro-intestinale, inclusiv boli inflamatorii intestinale
  • Longevitatea (anti-îmbătrânire).

Exista studii care subliniază faptul că vitamina C a ajutat in anumite boli. Evidentele epidemiologice au arătat că un consum mai mare de fructe și legume a fost asociat unui risc redus de cancer și de boli cardiovasculare.

Dovezi mixte privind vitamina C și afectiunile

Unii medici cred ca alimentele bogate în vitamina C sunt utile doar pentru cateva afectiuni.

Acestia sugereaza ca vitamina C poate fi cea mai utila pentru marinari și pirați.

Vitamina C este eficientă în prevenirea și tratarea scorbutului, boala care rezultă din lipsa ei .Deși acum rar, scorbutul a fost in trecut o boala comună printre marinari, pirați și alte persoane care au petrecut perioade lungi de timp pe mare fără a avea acces la fructe și legume proaspete.

Vitamina C poate ajuta corpul sa absoarba fierul, si, eventual, poate ajuta in racelile comune.

Acestia sunt de acord că organismul are nevoie de o anumită portie în fiecare zi pentru a preveni deficienta.

Există anumite grupuri de persoane care sunt cele mai expuse riscului de deficienta de vitamina C, si anume :

  • Fumătorii și “fumătorii pasivi”;
  • Sugarii hrăniți cu lapte fiert;
  • Persoanele cu o varietate de alimente limitate;
  • Persoanele cu malabsorbție și anumite boli cronice.

Din fericire aceasta probleme poate fi remediata prin consumul zilnic de legume sau fructe bogate in vitamina C.

WordPress Security